*

Visa tiesa apie druską


* alfa.lt [Kakuzo]

Nors gydytojai jau kelis dešimtmečius perspėja apie druskos pavojų sveikatai, pasirodo, neigiamas druskos poveikis žmogaus organizmui nėra įrodytas.

Įvairios JAV ir kitų šalių sveikatos

organizacijos jau daugelį metų kovoja, kad būtų
sumažintos druskos normos, kurias galima dėti maisto gamintojų produktus. Druska, pasak jų, kaip ir cukrus bei riebalai, yra labai pavojingi žmogaus sveikatai. Niujorko sveikatos ir higienos departamentas savo tikslu laiko – visišką druskos uždraudimą, tačiau su tokiais ketinimais nesutinka kai kurie mokslininkai ir gydytojai.

Druska žmonių mityboje naudojama mažiausiai 10 tūkst. metų, nuo tada, kai žmonės pradėjo gardinti valgomą maistą. Maždaug prie 5 tūkst. metų kinai atrado, kad druska padeda pailginti produktų vartojimo trukmę, taip buvo galima apsirūpinti maistu net žiemą. Garsūs pirklių miestai prekiavo druska, dėl jos kildavo net karai. Romėnai druskos garbei pavadino salotas ir atlyginimą (abu šie žodžiai kilę iš žodžio „druska“).

Žmogaus organizmui druska yra būtina, nes ji padeda smegenims perduoti signalus ir palaiko skysčių balansą organizme. Prieš daugiau nei kelis dešimtmečius druskos pradėjome suvartoti itin daug, nes ja konservuojami maisto produktai pakeitė šviežius. Šiandien 80 proc. druskos gauname iš įvairių apdorotų produktų ir pusfabrikačių.

Maždaug prieš dešimtmetį Prancūzijos gydytojai atliko tyrimą, per kurį nustatė, kad druska kelia spaudimą. Jų atradimas atsirado medicinos literatūroje. Druska buvo susieta su aukštu kraujo

spaudimu ir su juo susijusiomis širdies ligomis bei širdies veiklos
sutrikimais. Trumpai pasakius, dideli druskos kiekiai pradėti vadinti „mirtinai pavojingais“.

Patyrinėjus naujausius mokslinius tyrimus vis dėlto aiškėja visai kitoks druskos poveikis. Pavyzdžiui, žmonės, kurie kentėjo nuo aukšto spaudimo ir laikėsi išskirtinai tik druskos dietos, nepajuto jokio poveikio. O tie žmonės, kurie kentėjo nuo per mažo kraujo spaudimo ir vartojo druskos daugiau, pajuto trumpalaikį poveikį. Mokslininkai spėja, kad žmogaus organizmas greitai pripranta prie suvartojamo druskos kiekio, todėl gali būti, kad druska iš tiesų neturi įtakos kraujo spaudimui. Vis dėlto kai kurie mokslininkai su tokia nuomone nesutinka ir teigia, kad sumažinus druskos vartojimą iki minimalaus, galima išsaugoti 150 tūkst. gyvybių kasmet.

JAV kiekvienais metais pasirodo naujos mitybos rekomendacijos. Jose rekomenduojamas druskos kiekis nuolatos mažėja. 2001 metais buvo rekomenduojama per dieną suvartoti ne daugiau 2300 mg druskos, šiais – 1500mg. Profesorius Johnsas Hopkinsas, vadovavęs rekomendacijų sudarymui, taip pakomentavo drastiškai pakitusį rekomenduojamos normos kiekį: „Kuo mažiau druskos vartosite, tuo mažesnis bus kraujo spaudimas“. Danų mokslininkai kritikuoja tokias amerikiečių rekomendacijas tikindami, kad 1500 mg gali būti per mažas kiekis druskos, kuri gyvybiškai reikalinga žmogaus organizmui. Jie taip pat teigia, kad nėra nė vieno tyrimo, kuris būtų įrodęs, kad mažinamas druskos kiekis turi teigiamos įtakos sveikatai.


Kalifornijos mokslininkų tyrimai parodė, kad suvartoti 1500 mg druskos per dieną beveik neįmanoma. Mokslininkai apskaičiavo 19151 žmogaus per dieną suvartojamą druskos kiekį, kuris vidutiniškai siekė 3726 mg. Tada jie atrinko keliasdešimt savanorių ir jie buvo paprašyti laikytis druskos dietos. Nė vienam nepavyko pasiekti 1500 mg per dieną kiekio.

Dr. Graudalas Cohenas analizavęs visus tyrimus, kada nors atliktus apie druskos poveikį žmonėms, sako: „Nėra nė vieno įrodymo, kad sumažinus suvartojamos druskos kiekį, kraujo spaudimas sumažėja, o rezultatas ilgalaikis. Dauguma tyrimų tėra žmonių ir jų valgymo įpročių stebėjimas, bet ne tiksliniai eksperimentai. Tyrimuose anksčiau nedalyvaudavo daug žmonių, todėl kelių šimtų žmonių stebėjimo rezultatus taikyti viso pasaulio žmonėms, nemanau, kad yra teisinga, – sako dr. G. Cohenas. – Žmogaus organizmas turi nuosavą druskos „normuotoją“ – inkstus, tad negalima vienareikšmiškai teigti, kad būtina mažinti suvartojamos druskos kiekį“.

Mokslininkas juokauja, kad jei bus pasiektas tikslas ir JAV maisto gamintojai bus priversti drastiškai sumažinti druskos kiekį savo produktuose, druskos poveikio sveikatai „tyrimo“ dalyviais taps visi amerikiečiai. G. Cohenas taip pat atskleidžia mokslo pasaulio užkulnius pripažindamas, kad mokslininkams, kurie nesutinka su daugumos nuomone, viešai paskelbti savo tyrimo rezultatus – sudėtinga, o dar sunkiau sulaukti pripažinimo. Šiuo metu mokslininkas atlieka tyrimą, kuris pirmą kartą turėtų įrodyti arba paneigti druskos keliamą pavojų širdies sveikatai. Tačiau tyrimas gali trukti ilgiau, nei JAV griebsis druskos mažinimo priemonių.

1/1 (1)---
« Spauda « Pagrindinis

* * Gen. time: 0.0073
* © xneox.com